2011. február 28. 19:25
Ez a könyv egy közel harminc éve tartó tanítási gyakorlat eredménye, ami segíti azoknak a kezdő zenészek dolgát akik az kezdetektől szeretnék a zongorázást elsajátítani. Különös gondot fordítottam arra, hogy a gyakorlati példákkal párhuzamosan az elméleti alap ismereteket is bemutassam, így egy komplexitásra törekvő kiadványt hozzak létre. Ez a párhuzam érvényes a klasszikus és a "könnyű" zenei ismeretekre is, mivel e kettő nem választható szét, hiszen ezek a zene egységben összetartozó részek. Remélem sok örömöt okoz majd a könyv tanulmányozása, gyakorlása. A késöbbiekben szeretném hangzó anyaggal kibővíteni a kiadványt, majd folytatni az itt elkezdett metódust egy második kötettel.
Regály György
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazztanszékének Adjunktusa
Tartalomjegyzék: | ||||||
ELSŐLÉPÉSEK: kéztartás, ülés | 4. | |||||
AZ UJJAINK SZÁMOZÁSA | 5. | |||||
HANGOK | 5. | |||||
AZ ÖTVONALAS RENDSZ ER | 5. | |||||
KULCSOK | 6. | |||||
A HANGOK JELÖLÉSE AZ ÖTVONALAS RENDSZ ERBEN | 6. | |||||
HANGKÖZÖK | 7. | |||||
KOMPLEMENTER HANGKÖZÖK | 7. | |||||
SKÁLA , KROMATIKUS SKÁLA | 8. | |||||
EL?JEGYZÉSEK-MÓDOSÍTÓJELEK | 8. | |||||
KEZDETI UJJGYAKORLATOK | 10. | |||||
ÜTEM ÉS BEOSZTÁSAI | 12. | |||||
TEMPÓ | 12. | |||||
METRUMOK | 12. | |||||
RITMUSOK | 13. | |||||
RITMUSGYAKORLATOK | 14. | |||||
HÁRMASHANGZATOK | 16. | |||||
HÁRMASHANGZATOK FORDÍTÁSAI | 17. | |||||
NÉGYESHANGZATOK (A 8+1 ALAPVETÔ SZEPTIM-HARMÓNIA) | 19. | |||||
NÉGYESHANGZATOK FORDÍTÁSAI | 22. | |||||
SUS ÉS FRÍG AKKORD | 25. | |||||
PERBASZUSOK | 25. | |||||
PERAKKORDOK | 26. | |||||
PENTATONOK | 26. | |||||
DÚR ÉS A PÁRHUZAMOS MOLL SKÁLÁK | 27. | |||||
A KVINTKÖR | 29. | |||||
KERESZTES HANGNEMEK | 30. | |||||
BÉS HANGNEMEK | 30. | |||||
MODÁLIS SKÁLÁK (21 féle) | 31. | |||||
ÖSSZHANGZATOS MODÁLISOK | 33. | |||||
MELODIKUS MODÁLISOK | 34. | |||||
EGYSZER?EN KITERJESZTETT AKKORDOK | 35. | |||||
F?FUNKCIÓK, ÉS MELLÉKFUNKCIÓK | 37. | |||||
SZÓLAMKÖTÉSEK | 38. | |||||
A II.- V.- I.- I-ES LÉPÉSSOROZAT MEGFOGÁSA (-7, D7, DD) | 43. | |||||
UJJGYAKORLATOK | 47. | |||||
A LEGEGYSZER?BB DALAM-HARMÓNIA VOICING | ||||||
(ÉNEKHANGSZERŰ AKKORDFELRAKÁS) | 50. | |||||
A TELJES KITERJESZTÉSES ÉS ALTERÁCIÓS TÁBLÁZAT | ||||||
VOICING KITERJESZTÉSEKKEL ÉS ALTERÁCIÓKKAL | 51. | |||||
STÍLUSOK | 54. | |||||
AZ IMPROVIZÁCIÓ KEZDETE, A BLUES HORIZONTÁLÁSA | 70. | |||||
SZ?KFEKVÉS, TÁGFEKVÉS | 73. | |||||
BEHELYETTESÍTÉSEK | 77. | |||||
SZEKVENCIÁLIS MOZGÁSOK | 85. | |||||
DALAMVARIÁCIÓ | 85. | |||||
IMPROVIZÁCIÓ ÉS ELEMZÉSE | 86. | |||||
GYAKORLÓ KOTTÁK | 97. | |||||
GYAKRAN HASZNÁLT ZENEI SZAKSZAVAK ÉS KIFEJEZÉSEK | 200. |