2021. március 1. 19:30
Ebben a szakaszban minden részletes információ megtalálható a táborral kapcsolatban: - Mi is az a Gitármánia Tábor? - Mi történik a táborban? - Állandó tanáraink (tematikus órák) - Kurzusok (hangszerenként) - Rendhagyó koncertek - Stúdiófelvételek készítése - Zenekari próbák - Tehetségkutatók és díjak
Az elképesztő mennyiségű információ és könnyebb áttekinthetőség miatt felsorolás jelleggel megjelenítjük itt a fontosabb témaköröket. Az egyes sorokra rákattintva azonnal a kívánt témához ugrik a lap.
A CIKKBEN TALÁLHATÓ TARTALOM:
Délelőtt és a délután egyik részében zajlanak a kezdő és haladó hangszeres órák, a zenekari óra, az ének és hangtechnika, a stúdiózás, a szövegíró és egyben mentális kérdéseket feszegető előadások, állandó tanárok vezetésével:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
első sorban: Hudák Attila - bass, Szappanos György - bass, Szabó Károly - billentyű, Fekete Szilárd - dob, Sümeghi Tamás - dob, Tóth Tamás és Virányi János - zenész/hangmérnök. második sorban: Pacziga Linda - ének, Andrásik Remo - gitár, Lukács Peta - gitár, Cserny 'Bogi' Kálmán - zenekari stúdiófelvételek készítése, Turcsán András - zenekari stúdiófelvételek készítése és házi stúdiózás gyakorlati ismeretek, Lombos Márton - szövegírás és 5letszobrász kurzus. harmadik sorban: Sántha Gábor (zenekari óra - ének/gitár), Osváth Gábor (Zárkózz fel! - gitárkurzus nem csak gitárosoknak... hogy az elmélet és a gyakorlat szinkronban legyen), Hermann János (hangosítási gyakorlati órák, valós élő környezetben a zenekari órák alatt), Bakonyi Bálint és Obermajer Dániel (elektronikus zenei ismeretek) Baranya Tamás (hangtechnikai gyakorlatok a tábor koncerttermének valamennyi programja alatt) Togyeriska Imre (próbatermi gyakorlatok) |
alsó sorban: Zenekari órák - minden nap - Szabó Károly - billentyű, Sántha Gábor - gitár/ének, Hermann Tamás - ének, Szappanos György - bass, Tóth Tamás - dob, Antares (Kolosai Ferenc - ének/bass, Kovács Botond - gitár, Pap Dávid - dob, Dér Dávid - billentyű), Lombos Úr és az Etilalakulat (Lombos Márton - ének/dalszövegek, Benkő Zsolt - gitár, Bakonyi Bálint - producer/billentyű, Sümeghi Tamás - dob, Takács Roland Adrián - bass), Pacziga Linda - ének, Hudák Attila - bass, Osváth Gábor - gitár, Fekete Szilárd - dob.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hudák Attila (minden nap tematikus), Szappanos György (minden nap tematikus), Takács Roland Adrián (minden nap tematikus, szerda kurzus), Temesi Bertalan (hétfő), Anga Kis Miklós (kedd), Horváth Gábor Sexy (szerda), Kéri Samu (csütörtök), Magán-Gudics Trió (csütörtök), Kecskeméti Sanyi (péntek). |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
felső sorban: Fekete Szilárd (minden nap - tematikus), Sümeghi Tamás (minden nap - tematikus), Pap Dávid 'Page (hétfő), Tóth Tamás (kedd) Huszár Endre (szerda),
alsó sorban: Markó Ádám (kedd), Magán-Gudics Trió (csütörtök), Banai Szilárd (péntek), Tatai Tamás - (péntek). A világ egyik legmeghatározóbb ütőse JOHN BONHAM, akinek játéka és annak tanulmányozása nélkülönözhetetlen egy egészségesen fejlődő dobos életében. JOHN BONHAM játéka gyakran szinte megfejthetetlen,… hogy mit és miért játszott, hogyan gondolkodott zenekarában az egyedi hangzású LED ZEPPELIN-ben,… a meghatározóvá vált hangzású Ludwig dobjai mögött (Bonzo sound). Az előadás folyamán több Led Zeppelin dalt és ezen belül BONZO groove-ot, fill-t,és saját ötletet is analizálok és bemutatok, amely reményeim szerint inspiráló lesz, és egy kis betekintést ad a dobosoknak/zenészeknek John Bonzo Bonham, egyedi hangzásába és játékába Az előadáson egy eredeti John Bonham Ludwig Orange Vistalite Zep set-en, és Paiste big beat 2002 multi cintányérokon játszom.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bakonyi Bálint és Obermajer Dániel (minden nap), Krajczár Péter (szerda)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pacziga Linda (minden nap - tematikus), Sántha Gábor (zenekari óra minden nap), Kolosai Fecó (zenekari órák minden nap és kurzusok szerda, csütörtök, péntek), Hermann Tamás (zenekari órák minden nap), Koszi Janka (csütörtök).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
felső sorban: Andrásik Remo (minden nap - tematikus), Lukács Peta (minden nap - tematikus), Osváth Gábor (minden nap - tematikus), Sántha Gábor (minden nap - tematikus), Benkő Zsolt (minden nap - tematikus), Várallyay Benedek (hétfő), |
második sorban: Brucker Bence és Varga Gergő (hétfő), Mohai Tamás (kedd), Gyémánt Bálint (kedd), Nagy Ádám (kedd), Füstös Bálint (kedd), Kékkői Zalán (szerda), harmadik sorban: Mike Gotthard (szerda), Géczy Viktor (csütörtök), Lee Olivér (csütörtök), Kovács Botond (péntek), Géczy Viktor (SelectGuitars - Építsd hangzásod analóg effektekből - butik pedál workshop - (péntek).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lombos Marci - 5letszobrász kurzusai (minden nap), Varga Ágnes - Mire jó a zene még (kedd), Ferenczi György - A DALOM ÉN VAGYOK - Zeneszerzés James Brown szerint (szerda), Koszi Janka (csütörtök). Brummogástól a filmzenéig - Beszélgetés Reisz Gábor rendezővel és a VAN filmzenekarral, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan és a Rossz versek című filmek zenéjének szerzőivel (csütörtök), Kolosai Fecó (péntek).
NE CSAK FOGYASZD! ÉRTSD IS! - Tanuljunk meg zenét hallgatni. - Találkozzunk a 1-es előadóban. Hozd el a kedvenc zenéidet, mond el hogy miért szereted. Beszéljünk a műfajokról, a hangzásokról, az üzenetekről, az érzésekről amelyeket a zene táplál bennünk.
Közös „most mutasd meg” +barátkozás (minden nap) - Az előadóvá válás és az alkotói folyamatok inspirációjának egyik sarokköve az improvizáció és az alkalmi formációkba történő véletlenszerű belecsöppenés.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hermann János- Hangtechnikai alapismeretek, valamint a zenekari órák alatt hangosítási gyakorlati órák, valós élő környezetben.
Baranya Tamás - Hangtechnikai gyakorlatok a koncertsátor valamennyi programja alatt.
Turcsán András - Stúdiófelvételek készítése a tábori zenekarok számára. Házi stúdiózási gyakorlatok és eszközök a tábor egyik stúdiójának üzemelése közben
Cserny "Bogi" Kálmán - Stúdiófelvételek készítése a tábori zenekarok számára
Tóth Tamás és Virányi János - Leghalálosabb iramban! 0-ról színpadkészre 20 perc alatt! A kurzus célja, a fesztiválokon és klubbokban szokásos 20 perc alatt történő színpadi átszerelés technikájának bemutatása és elsajátítása.
Zöld Zsolt - Gitárerősítő mikrofonozása - gyakorlati bemutató
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Amennyiben hangszerenként és témákra bontva keresnél programot, kérlek menj át IDE!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Varga Ágnes – Mire jó a zene még? Mire jó a zenélés - azon kívül, hogy élményt ad? Milyen változást idéz elő a profi és az amatőr zenészben, és hogy fejleszti a hallgatót? Miért más az aktív zenészek agya, és miért fejlettebb egy sor képességük? Milyen a jó gyakorlás? Hogyan árulja el az MR-képed, hogy milyen hangszeren játszol? Mi a zene transzferhatása? Tényleg létezik Mozart effektus? Mi az a zeneterápia? Hogy lehetsz zeneterapeuta? Tények és tévhitek izgalmas köntösben, érthetően, a tudomány legfrissebb felismeréseire alapozva. (kedd), Anga Kis Miklós - A zenekar mint vállalkozás (Kedd), Demeter Szilárd - Ha Aczél elvtárs tudott volna zenélni... Kell-e nekünk könnyűzenei stratégia? (kedd), |
Bíró Zsolt - Zene a médiumokban - Hogyan juttasd dalod tv-be, rádióba? (szerda), Habány Marianna - Artisjus kérdezz, felelek (szerda), Bajnai Zsolt (Hangfoglaló Program) - Segítség az induláshoz, sőt tovább is! (csütörtök), Klausz Melinda - Hogyan lehetsz sikeres a közösségi médiában. (péntek). Egry Balázs és Hajdu Zoli - Amatourmanager - avagy hogy ne induljunk útnak. (péntek). NE CSAK FOGYSZD! ÉRTSD IS! - Tanuljunk meg zenét hallgatni. Tényleg csak kétféle zene létezik – s az vagy jó, vagy nem? S ha igen, akkor hogy lehet ezt megítélni objektív módon? Hogyan ismerhető fel a zenei érték? Csak jó zenészek játszhatnak jó zenét, és a jó zenészek minden esetben jó zenét játszanak? Mi a zene célja? Amikor hallgatjuk más, mint amikor játsszuk? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről beszélgetünk. (Minden nap a koncertek után...)
- Az este beköszöntével eljön a zenekari előadások ideje, amelyeket mi rendhagyó zenekari foglalkozásnak nevezünk. Itt mindenki valós testközelből élheti át, hogy hogyan dolgoznak az egyes zenekarok, alkalom nyílik arra is, hogy a táborozók beálljanak közéjük, vagy hogy az őket leginkább érdeklő kérdésekre, válaszokat kapjanak. A tábor utolsó két estéjén pedig maguk is bemutathatják, hogy mit tanultak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
felső sorban: Abigél (hétfő), Molotov Funk Extended (kedd), Roy és Ádám Trio (kedd), Antares (szerda), Fernczi györgy és 1ső Pesti Rackák (szerda)
alsó sorban: Z!ENEMI (csütörtök), Cloud9+ (csütörtök), Fatal Error (péntek), Gypo Circus (péntek), A tábor zenekarainak koncertje (szombat)
Némi írásos magyarázat a napközbeni - nem oktatás jellegű - működésünk megértéséhez...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A zenekari órákon a tanárok alapítanak kb. ötven zenekart, melyek jellemzően olyan tagokból állnak, akik az életben nem játszanak együtt. Ezek a zenekarok különböző feladatokat kapnak minden nap, melyeket a következő órán be kell mutatniuk. Ezért a korábban már említett termeket igénybe vehetik zenekari próba céljából, ha azokban épp nem zajlik előadás, illetve két – kizárólag ebből a célból berendezett – termet alakítunk ki, amelyekben napi 12 órán át próbálhatnak akár a zenekari órára, akár a hétvégi bemutatkozásra. Itt szigorú beosztás szerint cserélik egymást a zenekarok… cél, hogy mindenki megfelelően fel tudjon készülni. Továbbá: Három dedikált idősávot hozunk létre az ebédet megelőzően és azt követően, valamint a vacsorát megelőzően, amikor minden teremben (12 terem) kizárólag zenekari próbák zajlanak majd. Ezekben az idősávokban más előadások egyáltalán nem lesznek a programban.
Tehetségkutatók a táborban:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A rendszer több szintű, amelyben keressük a tábor legszorgalmasabb és legtehetségesebb billentyűsét, gitárosát, dobosát, basszusgitárosát, legfiatalabb alkotó gitárosát, akusztikus gitárosát, legérettebb gitárosát, alkotó-előadóját, vokalistáját, vagy éneklő zenészét, énekesét, valamint a tábor legjobb üzenetét, azaz dalszerző/szövegíróját (5letszobrász), akik értékes nyereményekkel gazdagodhatnak az utolsó estén. Ennek a versenynek az elbírálói maguk a tanárok, akik egész héten figyelik az elvégzett munkát és ezt követően döntenek.
2020-ban ők nyerték a tábor díjait:
Dobos
Erdei Koppány – Tam-Tam Dobcentrum 50.000Ft-os vásárlási utalványa
Györki Szilvia – Murat Diril cintányér készlet
Sárszegi Dávid – Dobos ajándékcsomag
Csikós Alex apróság – Dobos ajándékcsomag
Hegyes Tamás apróság – Dobos ajándékcsomag
Énekes
Álló Ramóna – Audio-Technica ajándékcsomag
Huszár Aletta – Audio-Technica AR3is fejhallgató
Vitéz Juli – Audio-Technica ajándékcsomag
Csapó Vera – Audio-Technica ajándékcsomag
Bánhegyi Panna – Audio-Technica ATM-710 mikrofon
Szarka Eszter – Audio-Technica ajándékcsomag
Gitáros
Perger Péter – VOX AC10C1 gitárerősítő
Kiefaber Panna – Cort GB54-Alder basszusgitár
Kocska Ádám – Márfy Gabriella festménye
Botka Nándor – VOX VXT1 hangoló
Bali Zóra Cort – Cort CR150-SBS elektromos gitár
Wohner Zsolt – Cort MEDX-M-0P akusztikus gitár
Rózsa Edvárd – Rockforth bass ajándékcsomag
Elektronikus zenei
Balla Dániel – KORG VolcaModular
Billentyűs
Vígh Roland – KORG NTS1
Érdeklődni lehet: Tel.: 06-30-9-66-51-42
E-mail: instrument@instrumentweb.hu, gtabor@instrumentweb.hu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |